Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

  1. Hem
  2. /
  3. Nyheter
  4. /
  5. Användning av sociala medier

Användning av sociala medier

När man tittar på de siffror som visar på hur användningen av Instagram är knutet till åldersgrupper och i vilken utsträckning man är aktiv på denna typ av plattform, kan man se att de unga är de mest invanda användarna. Det finns en hel del personer längre upp i åren som också använder sig av Instagram både privat och i jobbet, men det är i första hand de under 20 år som hänger sig åt dessa aktiviteter.

En intressant fakta som man kan få fram när man ser på grafen över hur man använder just denna bildplattform, är att det finns en större deskripans mellan daglig användning och sporadisk användning hos de unga användarna än hos de äldre. Tydligt indikeras at man som vuxen och äldre, flitigt använder de tjänster man känner sig bekväm med. I åldersgruppen 12 till 19 år, använder 55 % Instagram dagligen, medan 27 % använder tjänsten sporadiskt. Skillnaden är mycket stor! Om man istället tittar på de i åldern 46 till 55 år, är dagliganvändning 0 % och sporadisk användning 2 %. Detta är förvisso en liten klyfta, men den blir allt mindre ju äldre vi blir. På detta sätt kan man se hur det finns en större differens i gruppen unga.